NEDEN MUDI?

 


Akran zorbalığı Avrupa'daki birçok toplumda yaygın bir sorundur (Furniss, 2000). Buna ek olarak, Avrupa'da her üç çocuktan biri düzenli olarak zorbalığa maruz kalmaktadır (Piskin, 2010). Hiçbir öğrenci okula giderken tacize uğrama ya da aşağılanma endişesi taşımamalı ve hiçbir ebeveyn de çocuğunun başına bir şey geleceğinden endişe etmemelidir (Olweus, 1997). Çünkü ilişkilerde güvende olma ihtiyacı temel bir insan hakkıdır ve her gencin zorbalıktan korunmaya ve kurtarılmaya hakkı vardır (Craig, 2007). 


Bu bağlamda zorbalığa eğilimli ergenlerin temel psikolojik ihtiyaçları (duygusal erişilebilirlik) karşılanmadığında, bu ergenler çeşitli saldırgan davranışlara yönelmektedir (Deci, 2000). Büyümekte olan bir çocuk için ailenin sorumluluklarından biri de çocuğun her gelişim aşamasında ihtiyaçlarına cevap vermektir (Walczak, 2004). Bu nedenle, ebeveynlerin duygusal erişilebilirliği önemlidir. Araştırmalar, duygusal erişilebilirlikten yoksun çocukların akran zorbalığına eğilimli olduklarını ve akranlarına şiddet uyguladıklarını göstermiştir (Onde 2018). 


Elde edilen veriler bağlamında, sağlıklı bir okul iklimi oluşturmak için ciddi bir stratejik planlama ve ekip çalışması gerekmektedir. Eğitim ortamlarındaki bu olumsuz algının kırılması ve buna eşlik eden sosyal politikaların değiştirilmesi için öğretmenlerin ve velilerin aktif sorumluluk alması gerekiyor. 


Bu bağlamda MUDI'yi gerekli kılan temel nedenler ulusal, AB politikaları ve multidisipliner (Psikoloji, Eğitim, Ebeveyn eğitimi) çalışmaların eksikliğidir. Bu nedenlerle sorunun kökenine inen kapsamlı bir eğitim programına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle MUDI projesi İtalya (IISELP: Istituto di Istruzione Superiore Einstein De Lorenzo Potenza) tarafından 2 STK (Hollanda, Fransa) 1 Üniversite (Romanya) ve 4 okul (Türkiye, Kuzey Makedonya, Türkiye, Polonya) ile işbirliği içinde koordine edilmektedir. 



Çeviri: İsmet YÜREK aracılığıyla.

Comments

Popular posts from this blog

WHY MUDI?

WAAROM MUDI?

Зошто MUDI?